JUMALANPALVELUKSET JA USKONELÄMÄ

Jumalanpalveluksen tarkoituksena on kokoontua yhteen kiittämään Jumalaa, vahvistumaan hänen sanastaan ja sakramenteistaan ja lähteä elämään arkeamme hänen rakkauttaan ja rauhaansa jakaen.

Jumalanpalvelukset ovat joko sanajumalapalveluksia, joissa ei ole ehdollista, tai messuja, joihin sisältyy ehtoollinen. Ehtoollinen on kasteen lisäksi toinen kirkon pyhistä toimituksista.

Jumalapalvelukset pidetään pääsääntöisesti sunnuntaina Pyhärannan kirkossa klo 10. Kerran kuussa Jumalanpalvelus on klo 13. Kesäaikana järjestetään jumalanpalveluksia myös Santtion rannalla kesäteatterilla.

Se, että kristittyjen pyhäpäivä ja jumalanpalveluspäivä on sunnuntai, tulee siitä, että Jeesus nousi tällöin kuolleista. Jo alkukirkko juhli sunnuntaita ja meidänkin sunnuntaimme on tarkoitus olla pääsiäisen ilon toistuva juhla.

Koululaisille järjestetään pääsiäis- ja joulukirkot. Lapsiperheille perhekirkkoja sekä kerhojen juhlia.

Kesällä on konfirmaatiomessu, jossa rippikoululaiset konfirmoidaan.

23950 Pyhäranta