Osallistu, toimi, vaikuta

Luottamustoimi: Seurakunnan luottamustoiminta: seurakunnan toiminnassa tarvitaan luottamushenkilöitä kantamaan vastuuta ja tuomaan osaamista seurakunnan hallintoon. Luottamushenkilöt valitaan seurakuntavaaleissa 4 vuoden välein. Ehdokkaaksi voi asettua 18-vuotta täytettyään.

Toimintaryhmien tarkoituksena on tukea seurakunnan työalojen työtä. Onpa kyse lähetystyöstä, diakoniasta tai kasvatustyöstä. Toimintaryhmät järjestävät tapahtumia ja tilaisuuksia. Näitä ovat mm. lähetysmyyjäiset, pyhäinpäivän omaisten kahvitukset. Toimintaryhmistä voi kysyä lisää työntekijöiltä.

Yhteisvastuukeräys: Kirkko järjestää vuosittain yhteisvastuukeräyksen, jonka tuotolla tuetaan vuosittain vaihtuvaa teemaa niin suomessa kuin ulkomailla. Kerääjiä tarvitaan. Lisätietoja keräyksestä ja mukaan pääsemisestä antaa diakonissamme.

Sukkapiiri: Sukkapiiri on valmistanut sukkia mm. kastettaville, 90-vuotiaille. Ota yhteyttä diakonissaamme 044 0684913

Jumalanpalvelukset: Eri järjestöt ja yhteistyötahot pyydetään vuosittain palvelutehtäviin kirkkoon. Lukemaan tekstejä, kantamaan kolehtia, ehkä kahvittamaan kirkkoväki. Järjestöjen lisäksi vapaaehtoiset ovat tervetulleita ehtoollisavustajiksi, tekstinlukijoiksi jne.

Palvelupäivä: Diakoniatyö järjestää kerran kuussa palvelupäivän, joka sisältää ohjelmaa, hartauden ja ruokailun.

Vapaaehtoistyö: Moni vapaahehtoistyöhön liittyvä asia tapahtuu toimintaryhmissä, mutta voit ehdottaa omaa osaamistasi mihin tahansa tehtävään tai asiaan.

HiljentyminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Jumalan puoleen kääntymistä. Se voi olla yhdessä rukoilemista jumalanpalveluksessa, hiljaista rukousta metsän siimeksessä tai vaikkapa hartauden kuuntelemista nettisivuilta.