NUORILLE SUUNNATUT KOULUTUKSET RIPPIKOULUN JÄLKEEN

Riparin jälkeisenä syksynä aukeavat ovet niin isos- kuin kerhonohjaajakoulutukseenkin ja mahtava uraputki isosena tai kerhonohjaaja on edessä monilla koulutukseen osallistuneilla.

Isoskoulutus kestää yleensä lokakuusta toukokuuhun. Isoskoulutuksessa opitaan tuntemaan Jumalaa, kristinuskon keskeisiä asioita sekä kehitetään itsetuntemusta. Isoskoulutus sisältää kokoontumisia seurakuntakodilla, kirkossa ja viikonloppuleirin. Isoskoulutus antaa mahdollisuuden päästä erilaisille leireille isoseksi.

Kerhonohjaajakoulutuksessa käydään läpi kerhonkulku, opitaan vetämään leikkejä, toimimaan eri-ikäisten lasten ja nuorten kanssa, tutkitaan sitä miten Raamatun kertomuksista ja kristinuskon kantavista teemoista saa tehtyä sopivia kerhohartauksia. Kerhonohjaamisen tukena on nuorisotyönohjaaja.

Koulutuksen käytyäsi saat todistuksen, josta on apua hakiessasi sosiaalialan opintoihin tai vaikka kesätöihin pyrkiessäsi

Kasvatustyöntekijä
Viestintäpalvelut